02.03.03

The Story Begin..

6.15
Setelah solat subuh..
mak - mak nak gi hospital ni..
aku - mak nak bersalin dahke?
mak - haah..doakan mak ye..

dan sepanjang pemergian mak ke hospital..4 orang yang kat rumah waktu tu macam cacing kepanasan(termasuk en. syamsul yang masih bujang waktu tu)..

Balik sekolah -
mak..mak..mak..(dalam kepala aku)
kring..kring..kring..
abg syam - kakak..mak dah bersalin..
aku- ye?baby girl ke boy?
abg syam - baby girl..
aku - dah tengok?
abg syam - dah..ciap beli baju baru lagi untuk dia..hahaa..
aku-xaci..nak tgk jgk..
abg syam- nnti balik keje kita gi sesama..
aku - ok..

6.15 p.m..
aku dan DIA pun bertemu..sangat dinanti..sangat ditunggu..KehadiranNYA...

dan..dua tahun pun berlalu...
-pandai jalan-

dan 4 tahun pun berlalu..
time ni seingat aku dia da pandai mengaji..dan ajar budak umur 6 tahun mengaji dengan pakai skirt xde lgan..

dan 6 tahun pun berlalu..
dia join program hafal yassin..not bad..she can..

02.03.12
sekejap je..pejam celik..pejam celik sudah 9 tahun berlalu..dan DIA..membesar dengan baik aku kira..


DIA..
- tidak pernah meminta ..hadiah birthday ke..hadiah dapat nombor 1 ke..buat birthday party ke..
- Sangat keras..susah untuk menangis..klau setakat kene cubit tu..dia jeling je..
- banyak mulut..(mungkin sebab bergaul dengan orang tua..)
- Boleh Harap(Tahap boleh harap sampai membuatkan kita risau)
- Disayangi semua pihak(versi jeles..haha..)
- Independent..
- pernah minta aku buatkan facebook untuk dia..erks..(maybe pengaruh kawan2..)
- pernah minta mak belikan eye shadow n lipstick(pengaruh aku..erks..)
-Paling kuat pun dia nangis aku rasa dia teresak2 je..


AKU
seingat aku..macam2 aku minta ngan mak aku..maklumla..anak pompuan sorang plak tu(time tu)..
sangat kelelakian sebab ikut abg2( xde orang nak ajar jadi pompuan)
so..xpandai la sangat nak minx lipstick2 ni..
sangat manja..yang aku ingat time kecik2 dulu..klau pi main ngan abg2 aku..klau
diaorang tinggal..mesti aku nangis..
klau menangis plak..satu taman sri taja tu xdengar..xsah..

KAMU
duk in between aku dan dia..
-paling cerah antara kami bertiga
-paling sihat antara kami bertiga
-paling garang antara kami bertiga juga..
-mulut paling pedas antara kami bertiga(sesuai la dengan ape yang dia blajar sekarang)
- 12 tahun menjadi bongsu membuatkan dia susah untuk terima ada orang lain yang lebih diutamakan...tapi sekarang da matang..

dan masing-masing tau masing-masing ada kelebihan masing-masing..




Hari ini hari bersejarah dia...
Hai Orang Disana..Happy Birthday..
Jadilah kamu orang yang kami Bangga
-DUNIA & AKHIRAT-


0 Comments:

Post a Comment



Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds.