linux

salam semua..
sekarang ni sem break da start,tapi aku masih lagi di bumi UDM..nape plak?tak balik umah ke?da balik la..tapi sekarang aku tengah mengikuti kursus linux yang dianjurkan oleh fakulti selama 19 hari..yang tukang ajarnya plak dari Mdec+Msc..ada 3 orang tenaga pengajar..minggu pertama ni en.mahayidin..minggu seterusnya,aku pun tatau sape yang akan ajar..klau korang nak tau,linux ni sejenis OS..mungkin budak2 yang tak bese ngan IT tak penah dengar kot..OS tu pulak yang bese ramai orang guna adalah windows.tapi linux ni lagi power la..sebab en muhayidin promote..hahahari pertama agak boring sebabnya semalam semuanya teori..pagi tu,ok lagi coz sumenye bersemangat..masuk sesi kedua..sumenye dah gelisah..jan cakap en mahayidin macam dodoi dia,nani plak tengah duk tulis2 boleh teerlelap..nasib baik en tu tak sedar..dia cakap awal2 dah,"sesi petang ni memang bosan,saya tak heran sape tido,klau yang tak tido tu saya pelik,tapi klau sape tido,saya jentik hidung..".tapi takdela bosan sangat sebab da bese masuk kelas teori..jadi,takdela yang kena jentik hidung..hu3..k.la..nanti aku wat posting lain..nak wat praktikal ni..adios

0 Comments:

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds.